שאלות ותשובות נפוצות

תשובות אפשריות:

1. מכיוון שקיום פעילות עסקית ללא תיקים פתוחים ברשויות מע"מ ומס הכנסה הינן עבירות פליליות , ולכל רשות יש סמכות שיפוטית אחרת, כלומר ניתן לזמן אדם לדיון במס הכנסה לחוד ובמע"מ לחוד, ובכל רשות יכולה להיות תוצאת מס אחרת.

2. % המס השולי לאדם נורמטיבי מתחילה מ 10% כלפיי מעלה, אדם שלא מנהל ספרים ואין לו תיק המס שלו מתחיל מ 40% כלפיי מעלה , כאשר כל שקל הכנסה מעסק חייב בביטוח לאומי בשיעור של כ-12% ביטוח לאומי ומס בריאות- סך מיסים של 52% כלפיי מעלה , ולא התחלתי לדבר על מע"מ 🙂

3. יש לנו מסלול מיוחד לעוסקים פטורים , בו ריכזנו את כל השירותים הדרושים לעוסק פטור במחיר מאוד אטרקטיבי.

4. בהגשת דו"ח שנתי הלקוח מקבל בדיקה של החזר מס בחינם, ואם קיימים הפסדים אפשר לעשות החזר מס ממשכורת גבוהה.

5. מרבית העצמאים התחיל ב"קטן" וגדלו עם הזמן , לך תדע מה יוליד יום.

6. תיק פתוח ומסודר ברשויות פותח לך את האפשרות לעבוד במקומות נוספים \ להציע שירותים נוספים למגוון רחב של לקוחות ללא פחד

7. קהל הלקוחות מאוד מצומצם לעצמאי שאין לו תיק, מכיוון שאין לו חשבונית \ קבלה שניתן לדרוש בגינו את ההוצאה, או פטור מניכוי מס במקור.

8. לעצמאי שיש לו תיק ניתן להפיק אישורים משפטיים לבנקים \ חברות ביטוח \ הנחה בעירייה ובגנים \ לשגרירות ארה"ב וכו".

9. אתה יכול לתת למעסיקים שלך קבלה ולקבל העלאה של בין 10%-20% בשכר שלך מכיוון שככה אנו חוסכים את הסוציאליות ויתר ההוצאות הקיימות בגין העסקת עובד.

1. רו"ח מתמחה בעיקר בהצגה חשבונאית של מאזנים כספיים של חברות ציבוריות הנסחרות בבורסה, בבנייה והצגה של מאזנים של חברות ותאגידים לפי תקני חשבונאות כאלה ואחרים. למעשה התואר של רו"ח הוא חשבונאות, עם מעט מאוד קשר למציאות, מכיוון שיש 4 פירמות של רו"ח שמטפלות בחברות הבורסאיות, כל היתר שייכות לשוק הפרטי.

2. כאשר להבדיל יועץ מס מתמחה בלימודי מיסים, ביטוח לאומי וחשבונאות במשך שנתיים, בדגש על יישום מקצועי של החומר הנלמד.

3. יועץ מס מתמחה בין היתר בכל הקשור להתנהלות מול ביטוח לאומי , אם בנושאי הגבייה ואם בנושא תביעת הגמלאות, בזמן שלימודי ביטוח לאומי הם לא חלק בכלל מההכשרה ומהסילבוס של רואה חשבון. כלומר רו"ח בעל תעודה מוסמכת לא יודע את הדברים הבסיסיים והפשוטים ביותר בניהול תיק עצמאי או חברה בביטוח לאומי.

4. מאותה סיבה ליועץ מס יש יתרון ועדיפות בכל הקשור להעסקת עובדים ושכר: תכנוני שכר , דיני עבודה , יחסי עובד מעביד וכ"ו כי חלקים גדולים מתחומים אלו מעורבבים חזק עם ביטוח לאומי.

5. לזכות הרו"ח ייאמר כי הם אנשים מלומדים ומשכילים מאוד אשר טרחו רבות לקבל תעודת רואה חשבון. 6. מרבית מסיימי תואר בחשבונאות הופכים להיות אנשי כספים בחברות הגדולות, אך מכאן ועד לייצוג אנשים וחברות מול משרדי המס – ארוכה הדרך.

1. מאותה סיבה שאתה מחליף רכב כל 4-5 שנים, אתה רוצה להתקדם ולשפר את איכות החיים שלך , אתה רוצה נסיעה חלקה יותר, רכב מרווח וחזק יותר, גם אני החלפתי אופנוע לאופנוע גדול וחזק יותר , אין מילים חווית נהיגה אחרת לגמרי.

2. אולי במשך 20 שנה טעית? אולי אצלי תקבל ייעוץ עסקי והכוונה מקצועית טובה הרבה יותר שתחסוך לך אלפי שקלים בשנה ? אולי יש לי תכנוני מס \ הקלות בניהול ספרים תכנוני שכר ייצוג מול ביטוח לאומי ברמה שאתה לא מכיר ? וזה מעבר לערך המוסף, בצורה של שירות שליחויות , מתן עדכונים שוטפים על גובה הכנסות, עדכוני חקיקה חשובים, פרסום מאמרים מקצועיים, אתר אינטרנט מלא בתוכן איכותי ומקצועי ועוד…

3. יש לי לא מעט לקוחות שהיו אצל הרו"ח שלהם במשך 15-20 שנה ויותר, ועברו אליי בשנים האחרונות – אשמח לתת לך את מספרי הטלפון שלהם, ותברר לבד.

4. אני מבין את החששות שלך, כי להרגל יש כוח, אי אפשר להתעלם מזה, ולפעמים גם מהרגלים רעים כמו עישון ושתיה קשה מאוד להיגמל, יחד עם זאת, כשיודעים שעושים שינוי לטובה , שבסופו של יום יעשה לך רק טוב, אז שווה את אי הנוחות הזמנית שיש בהתחלה.

5. יש לי לקוחות שבדו"ח השנתי הראשון שהכנתי להם חסכתי להם 10,000 ₪ , לפעמים שווה להרגיש קצת אי נוחות 🙂

6. הניסיון מלמד כי אנשי מקצוע שעוסקים הרבה שנים בתחום כל כך דינמי כמו מיסים, שכל שעתיים בערך קיים בו תיקוני חקיקה פסקי דין וכ"ו , נשארים מאחור בסופו של היום בהיבט המקצועי,

7. גם בהיבט הטכנולוגי, אני יכול לומר לך שאחת הבעיות הגדולות של אנשי המקצוע ראיית החשבון וייעוץ מס הוא האתגר הטכנולוגי, כיום כל הדיווחים הפכו לממוחשבים, כל החוזרים המקצועיים מגיעים במיילים או מתעדכנים באתרי האינטרנט – ויש לי המון קולגות שתקועים חזק בעבר, עובדה שעושה נזק גם לעצמם וגם ללקוחות שלהם. אני יכול לשתף אותך במקרה קלאסי שקרה לי שלקוחה שעברה אליי, הביאה את תיק הנהלת החשבונות שלה, אתה פשוט רואה שהרו"ח שלה לא היה מחובר למערכת לייצוג לקוחות ברשות המיסים וביטוח לאומי- והתעדכן כמו הלקוחה שלו דרך מכתבי גביה ואיומים מרשות המיסים – שידוע שבהמון מקרים מדובר על איומי סרק – בעוד אני יכול לתת מענה ברמת ה30 שניות לכל שאלה שלך או אירוע שמתרחש בתיק שלך מול רשויות מס הכנסה ביטוח לאומי ומע"מ.

1. אני מבין את החשש שלך, יחד עם זאת קיימת חובה חוקית מרשויות המס, ובעיקר מע"מ שאחד התנאים לדרישת החזרי מע"מ הוא שהחשבונית תהיה חתומה ומקורית, אחרת אין לי את הזכות לדרוש החזרים.

2. המסמכים נשמרים אצלנו בקלסרים אישיים, כל חשבונית מתויקת ומוזנת למערכת הנהלת חשבונות בצורה מסודרת, כך שאין להם באמת לאן ללכת.

3. בסוף שנת המס אנו מחזירים לכם את הקלסרים לשמירה לאחר שנת המס, כך שבכל מקרה המסמכים חוזרים אליכם.

4. אם במהלך השנה אתם צריכים חשבונית, למשל של תיקון הרכב או חשבונית של רכישת מוצר מסוים, אנו יכולים להעביר אליכם תוך מספר דקות את ההעתק שלה במייל או בוואטס אפ , כך שבמקרה הצורך המסמך זמין לכם.

5. יש לכם את האפשרות לצלם את המסמכים לפני שאתם מעבירים אלינו או לסרוק אצלכם במערכת אישית שלכם.

6. המשרד מוגן ומאובטח ע"י מערכת אזעקה וכן באמצעות מערכת מצלמות במעגל סגור 24 שעות ביממה, כך שכל פעולה סביב התיק שלכם מתועדת וגם נגישה לי באפליקציה 24 שעות ביממה מכל מקום שבו אני נמצא.

1. זה שאדם בחו"ל \ לא פעיל לא פוטרת אותו מחובות הדיווח השונות לרשויות, למשל: מס הכנסה \ דיווחי מע"מ , גם דיווח 0 הוא דיווח.

2. אורך הטיפול הממוצע במטלה מול רשויות המס הוא בין חודש לחודשיים וחצי בערך, ולכן גם בחודשים בהם לא קיימות הכנסות, יש לנו עבודה "מאחורי הקלעים מול הרשויות".

3. נהפוך הוא, אם אתה בחו"ל זאת אומרת שסביר להניח שההכנסות שלך הן 0, עובדה אשר מצריכה ביצוע הערכת מס, שבעקבותיה תבוא הקטנה של מקדמות מס הכנסה וביטוח לאומי, אולי גם שינוי של הגדרת מעמד בביטוח לאומי.

4. משרדנו מספר שירותים שלא תלויים בגובה ההכנסות או הפעילות למשל הפקת אישורים משפטיים לבנקים \ חברות ביטוח \ הנחה בעירייה ובגנים \ לשגרירות ארה"ב וכו".

5. גם בחודשים בהם הלקוח לא פעיל, אנו מבצעים בדיקות מקיפות בכלל רשויות המס לאיתור וטיפול בליקויים וחובות דיווח, כגון: חידוש פטור מניכוי מס במקור, ביטולי קנסות , עדכון כתובת דואר למכתבים, בדיקת חובות בביטוח לאומי ועוד.

6. אנו שולחים מאמרים מקצועיים שמשפרים את ההתנהלות המקצועית שלכם.

7. יש לקחת בחשבון ששכר הטרחה מתבסס על חודשים עמוסים יותר ועמוסים פחות, כלומר, הנחת עבודה היא שבחודשים בהם יש הרבה הכנסות והוצאות או לחלופין במענה מקצועי לשאלות הלקוחות ההשקעה בכל לקוח תהיה כפולה ומשולשת, וישנם חודשים שיש שקט תעשייתי כביכול מהלקוח, כך שהדברים מתאזנים.

8. אם כל חודש היה חודש עמוס מבחינת הלקוח , היה קורה אחד מהשניים:

א. כל פירמה לייעוץ מס וראיית חשבון הייתה קורסת אל מול העומס,
ב. או לחלופין השכר טרחה היה קופץ אחריי שלושה חודשים.

הקדמה לתשובה:
אני מבין את החשש שלך, יש כאן באמת ערימה לא קטנה של מסמכים שצריך לחתום עליהם, ומרבית המסמכים בכלל לא בשפה העברית שלנו :),

1. אשמח להסביר לך מה אומר כל מסמך בכלליות שתבין על מה אתה חותם.

2. אשמח לצלם לך את כל המסמכים כדי שיהיה לך העתק אצלך גם כן, ואחרי פגישתנו תוכל להראות אותם לחבר \ עו"ד \ שכן או כל אדם שאתה סומך עליו בעניינים האלה ותראה לבד שמדובר על מסמכים סטנדרטיים.

3. כפי שאתה יכול לראות על 90% מהמסמכים יש את הסמל של רשות המיסים או ביטוח לאומי, כלומר אלו טפסים סטנדרטיים, לא דברים שכתבתי על דעת עצמי.

4. בתור יועץ מס יש עליי שלוש טון בערך של חובת יושרה ואתיקה מקצועית, אחריות מקצועית אישית שאני מחויב לה מתוקף החוק ותקנות לשכת יועצי המס, כלומר אין לי סיכוי לזוז מילימטר ימינה או שמאלה בנושאים האלו, מבחינתי זה ייהרג ובל יעבור.

5. יותר מזה, כל המוניטין והצלחה העסקית שלי תלויים רק בעבודה המקצועית ובשם הטוב שאני מייצר לעצמי במשך שנים של עבודה מאומצת, אני לא רואה מצב שבו אני עושה משהו שיכול לפגוע בשם שלי אפילו לא במראית עין.

6. זה למעשה הלב של העבודה שלנו , ייצוג לקוחות בפניי רשויות המס בישראל, התפקיד שלי הוא להוריד ממך את כל כאבי הראש והבירוקרטיה מול הרשויות, כלומר אתה מתמודד עם הטפסים המגעילים האלה שלוש דקות, כדי לקבל אחר כך חופש מוחלט מההתנהלות הזו – זאת הסיבה שאנשים רוצים לשלם לנו מלכתחילה, קחו כסף ותשבו איתם את הראש.

7. כל המסמכים האלו נועדו לאפשר לי לייצג אותך בצורה הכי טובה מול הרשויות, מבלי להזמין אותך כל שבוע לחתום על מסמך כזה או מסמך אחר, חבל לי על הזמן שלך, כל פעם להגיע , להסביר מה בדיוק צריך לעשות כרגע וכו וכ"ו.

1. שאלה טובה , תחילה צריך לבדוק שיש לי את הכלים והאפשרות לטפל בבעיות אלו, ואסביר, במידה ויש קנסות מהעבר , סיווג עיסוק עדכון כתובת וכ"ו שגוי, אין לנו בעיה לעשות זאת , כחלק מהשירות אותו אנו מעניקים , אך במידה וחסרים דו"חות שנתיים למשל, הצהרות הון, חקירות פתוחות , דיונים, ביקורות ספרים של מס הכנסה וכ"ו , אז מדובר על התנהלות קצת שונה שדורשת מאתנו היערכות מקצועית שונה לחלוטין, וכאן כל מקרה לגופו.
2. בעקרון אם מדובר על טיפולים שוטפים, שלא דורשים יותר מידי התעסקות מקצועית או חשיפה לבעיות של אתיקה – אז לא צריכה להיות בעיה, אך במקרים שלמשל לא הגישו דו"ח שנתי \ הצהרת הון בכלל, זה כבר שירות שכרוך בתשלום נוסף.

1. שאלה מצוינת, לשמחתי יש לנו המון תקדימים במשרד כך שהלקוחה הרחוקה ביותר שלי מתגוררת בלוס אנג'לס 🙂 כך שמצבנו טוב, אבל בוא נדבר על המקרה שלך…

2. מרבית התקשורת שלנו מתבצעת בטלפון \ מיילים \ וואטס אפ וכו, בשנת 2015 כבר לא קיים צורך ממשי להגיע אל הרואה חשבון עם החומר ביד , לשתות קפה שעה, למצוא חניה \ לשלם על חניה , לשרוף זמן בכבישים וכו, אלא ניתן להעביר אלינו את החומר בדואר רשום אחת לחודשיים, אם קיבלת מכתב מוזר מהרשויות אתה יכול לצלם בוואטסאפ ואתן לך תשובה כמעט מידית.

3. יש לנו שירות שליחויות עד הבית בעלות סמלית, כך שגם ארץ ישראל הקטנה ממילא , הופכת בזכות המיילים, הדואר ושירות השליחויות לקטנה הרבה יותר .

4. ניתן לחתום על כל הדו"חות במייל \ פקס, אין חובה אמתית שתגיע אלינו פיזית ותחתום .

5. אנו זמינים לך מהשעה 08:00 בבוקר ועד 17:00, ובמקרה חירום גם מעבר.

6. נכון להיום יש לנו לקוחות מבאר שבע ועד צפת כך שאנו יודעים להתנהל גם עם לקוחות שמתגוררים מחוץ לת"א.

1. יש כלל ידוע בעולם, אתה מקבל לפי מה שאתה משלם, כרגע אתה לא משלם דבר ועל פניו הכל בסדר, אתה מעביר חשבוניות , הרו"ח מגיש דו"חות – הכל טוב, אך כדאי לך לדעת שבמרבית המקרים, החיסכון של מאות שקלים בחודש בסופו של יום עולה הרבה יותר, למשל:

• בכל הקשור לניהול פנקסי חשבונות והכנה לביקורת מס הכנסה.
• בנייה נכונה של רווחים לקראת הצהרת הון.
• בבקשות למשכנתא ומסגרות אשראי.
• הכנה לתביעות ביטוח לאומי.
• מיצוי של הזכויות שלך מול מס הכנסה – חיפוש ואיתור נקודות זיכוי וכו.
• קו פתוח לייעוץ והכוונה מקצועיים במהלך העבודה השוטפת.
• פרטיות – ניתוק של המשפחה מהתיק שלך – הפרד ומשול.
• יש לך איש מקצוע שנלחם בשבילך – אני שואל אותך אם אתה איש מקצוע שצריך להשקיע זמן וכסף באדם שלא משלם לך אגורה שחוקה – כמה אתה היית נלחם בשבילו, כמה משאבים היית משקיע בו כדי שיקבל את מלוא זכויותיו ?

2. אתה יכול להפיק הרבה יותר מניהול התיק שלך – מיצוי זכויות סוציאליות מול ביטוח לאומי, דרישה נכונה של הוצאות מע"מ , הקטנת תשלום למס הכנסה וביטוח לאומי, החזר בלו על הסולר ועוד.

3. מדובר על הוצאה מוכרת.

מוכן להתקדם ולהשתדרג?

אני מזמין אותך לפנות אליי כבר היום, ואשמח להציע לך שירות מעולה שיקדם אותך משמעותית.